Whhoa!! hittade min blogg !!

Hej igen.. har gått ett tag sen sist men jag hittade faktiskt min egen blogg av ren tur nar jag surfade runt. fniss!!!

Efter ännu en flytt bor vi nu i underbara Thessaloniki och allt rullar på. Kopplingen till flyget och allt runt detta med utbildningar blir bara starkare vart efter som min man kommer stegvis närmare målet - FI.
Jag har jobbat på det roligaste och mest utmanade jobb jag någonsin haft under sommaren, som Flight Dispatcher på Astra Airlines här på Thessalonikis Internationella flygplats Makedonia.
Har lärt mig oootrooligt mycket - har tyvärr även en massa kvar att lära, men det är ju så man utvecklas!

Astra Airlines har 2 st BAe 146-300, Maja med reg SX-DIZ och nu nya Erikki SX-DIX( http://www.airpics.net/photo/SX-DIZ-British-Aerospace-BAe-146-300-Astra-Airlines/14001 ) som flyger både in och utrikes resor både reguljärt och som rent charterflyg. Typ vi flyger till Tel Aviv, Barcelona och Kiev åt resegrupper året runt men har även sommartid reguljära linjer till Mykonos, Chania, Santorini etc har ifrån Thessaloniki. Tyvärr är detta jobbet lite säsongsbetonat.. sommar och storhelger jobbar de dygnet runt men imellan blir det lite rast..

Jag hade förmånen att lämna kontoret en sväng i sommar och flyga 2 dagars turen dag1, Thessaloniki-Warzawa och sedan "ferry flight" alltså bara personal ombord - KUL!!!  Warzawa-Sofia, Sofia-KALMAR!!!!  en helt vanlig dag på jobbet... dag2, Kalmar-Sofia, Sofia-Thessaloniki då jag hade den otroliga förmånen att flyga "jumpseat" i cockpit från take off till touch down hemma på Makedonia vid 5 tiden på morgonen - så vackert att göra inflygning från vattensidan!!! Något jag aldrig provat tidigare att flyga som personal och en mångsidig upplevelse med ett härligt internationellt team!

ok dax att göra lite nytta igen..

nu har jag lagt ett bokmärke så att jag inte tappar bort mig igen!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0